Vanmorgen vroeg wakker. De vorige keer dat ik deze cruise had, mochten we tot 13:00 uur aan boord blijven. we vlogen toen om 19:00 uur terug. Het was toen een lange dag van wachten, wachten en nog eens wachten. Deze keer vliegen we pas om 21:45 uur terug, dus van te voren waren we hierop ingesteld en waren we van plan om misschien met een taxi nog wat van het eiland te zien.

Excursie,

Maar deze keer had het reisbureau KRAS voor alle Nederlandse passagiers die vandaag terug vliegen een excursie geregeld. Om 10:00 uur waren er 2 touringcars geregeld voor de ongeveer 100 passagiers. we zullen een aantal stops maken incl lunch.

De eerste stop was in het oude gedeelte van Las Palmas, door een zeer leuke “Nederlands” ┬ásprekende Spaanse reisleider kregen we uitleg over Las Palmas en het ontstaan er van. Verschillende mooie gebouwen op onze wandelroute gaven een goede eerste indruk van deze stad.

Na deze stadstour gaan we op weg naar de 3 vulkanische toppen van het eiland. Door prachtige bergwegen bereiken we op een hoogte van ongeveer 1500 meter het eerste uitzichtpunt. de gids vertelde dat vandaag een uitzonderlijke mooie dag is. Normaal kan er op deze hoogte wat sneeuw liggen en vriezen. maar vandaag met een temperatuur van boven de 17 graden op deze hoogte hadden we zeker niet te klagen.

Het was tijd om te gaan lunchen, helaas door een groot ongeluk kwamen we in de file terecht. Onze chauffeur heeft toen maar een omweg gekozen door de bergen. Gran Canaria heeft een grote verbindingsweg, en als hier wat gebeurt, staat ineens heel de stad dicht. met ongeveer 1 uur vertraging zijn we aangekomen bij het restaurant. Onderweg hadden we al onze bestelling doorgeven aan de gids die op zeer komische wijze de gerechten bekend maakte. we hadden diverse mogelijkheden voor een voor,-hoofd,- en nagerecht. je zou verwachten als je met 100 personen een uur te laat arriveert er wel wat chaos zal zijn. Maar niets is minder waar. Alles ging zeer gesmeerd en nadat iedereen had genoten voor de heerlijke lunch, gingen we verder met onze tour. We werden gewaarschuwd dat de komende rit met veel bochten zou zijn en dat we regelmatig langs diepe afgronden zullen rijden. Dus de kotszakjes werden alvast uitgereikt. Gelukkig heeft niemand hier gebruik van hoeven te maken. Wel zijn er enkele bijgeweest die volgens mij de hele rit met hun ogen dicht hebben gezeten.

Na diverse stops in deze bergen met een prachtig uitzicht, zijn we doorgereden naar Playa del Ingles. Omdat we veel vertraging hadden door de files, hadden we hier maar heel even de tijd om te genieten van de zandduinen.

In Playa del Ingles was het ongeveer 26 graden, dus jammer dat we niet de tijd hadden om langer te blijven. De laatste rit was naar het vliegveld. Met nog een kleine file gehad te hebben, zijn we rond 19:00 uur gearriveerd op de luchthaven van Gran Canaria. Na wat spullen van de handbagage in de grote koffers gedaan te hebben en even in de rij te hebben gestaan,en na een kleine oponthoud bij de Douane, zijn we naar de gate gelopen.

Aan deze leuke korte vakantie is een einde gekomen. dankzij KRAS die voor een zeer leuke maar vermoeiende dag had gezorgd met een heerlijke lunch. nemen we afscheid van de Canarische eilanden en Madeira. Deze cruise is zeer zeker een aanrader voor personen die de sfeer willen proeven van de Canarische eilanden en van de Spaanse sfeer houden.

Wij hebben in ieder geval genoten.

feitjes,

• afgelegde afstand op zee, 2004 kilometer
  • 5 eilanden bezocht.
  • 2x met taxi een tour gemaakt
  • 1x excursie via Pullmantur.
  • 1x excursie geregeld door KRAS
  • mooiste vuurwerk ooit gezien.
  • vluchten beide op tijd vertrokken en eerder geland als gepland.