Vandaag, 29 december 2017, zijn we om 10:30 uur plaatselijke tijd aangemaand in Fuertaventura. Weer heel anders als de andere eilanden. Geen grote flatgebouwen als op Gran Canaria of Tenerife. Nee, ziet er allemaal heel gezellig en mooi uit. Voor vandaag hebben we een tour geboekt, en wel een buggy tour in het noorden van het eiland.

We moeten om 11:00 uur verzamelen. Omdat we ook vandaag weer vroeg wakker waren ( 07:30 uur ) hadden we tijd genoeg voor het ontbijt. Vanaf de boot werden we met 2 kleine busjes naar het bedrijf gebracht die deze buggytours aanbied. Na een kleine half uurtje waren we gearriveerd. De buggy’s stonden al te wachten op ons. wij waren de enige 2 niet Spaans sprekende gasten, maar gelukkig iedereen van het bedrijf sprak wel engels, dus dat was geen probleem.

Na enkele papieren getekend te hebben voor aansprakelijkheid etc. en een goed uitleg hoe alles werkt, konden we vertrekken. wij hadden buggy nummer 1, dus wij reden direct achter de gids aan. Achteraf bleek dit niet verkeerd te zijn, want eenmaal op de onverharde weg, kon het best wel eens stoffen met al dat zand. De laatste buggy had natuurlijk meer last daarvan als wij.

Duinen,

De eerste stop was bij de duinen, de gids vertelde dat dit gele zand allemaal vanaf Marokko is komen aanwaaien. Hoe dan ook het was een prachtig gezicht. Heel anders als de zwarte stranden tot nu toe.

Na enkele foto’s door de fotografe genomen, zijn we verder gereden. Nu ook dus over een heel stuk onverharde weg, dwars door het prachtige aparte landschap. Na ongeveer een half uurtje rijden gestopt bij een klein restaurantje/cafeetje. Hier konden we wat drinken, eten en eventueel een sanitaire stop maken.

De tocht ging verder over dit prachtige eiland afgewisseld met verharde en onverharde wegen terug naar de verhuurder. Onderweg kwamen we regelmatig personeel tegen van dit bedrijf die op onoverzichtelijke punten stonden te wachten om de stoet veilig te laten oversteken. Ook een fotografe stond op diverse punten te wachten om foto’s en video te maken die we binnenkort zullen ontvangen. Al met al toch ongeveer 3 uur op pad geweest met de buggy, het koste 69 euro, en dat was het zeker dubbel en dwars waard. We hebben beide erg genoten. Niet alleen van het buggy rijden, maar zeker ook van de omgeving.