Vandaag is alweer de laatste dag van onze korte break. Vandaag staat Estepona zelf op het programma. Na lekker uitgeslapen te hebben, en nadat de koffers zijn ingepakt, vertrekken we naar old town Estepona.

Estepona

Onder de gehele boulevard ligt een grote parkeergarage, dus de auto hier geparkeerd en na 50 meter lopen zitten we al in Old town van Estepona. Kleine smalle straatjes met veel bloemen aan de muren. Ook veel kleine winkeltjes zijn overal te vinden. Als eerste maar naar Plaza del Flores gewandeld. Ook nog Iglesia Santa Mariá de los Remedios bezichtigd. Dit is een leuke kleine kerk midden in Estepona.

Na een eerste indruk te hebben gekregen, en natuurlijk weer een koelkast magneetje te hebben gekocht, zijn we naar het strand gewandeld. Met ongeveer 18 á 19 graden was het voor ons heerlijk op dit tijdstip van het jaar. Nadat Fay op het strand had gespeeld, zijn we nog even lekker een terrasje gaan pakken.

Lunch

Na het terrasje zijn we nog even naar de Carrefour gegaan om de laatste dingetjes te kopen voor mee naar huis te nemen. Omdat in restaurant Don Juan de Tapas heerlijk waren, hebben we besloten om voor de lunch hier weer naar toe te gaan.

Voor de lunch kozen we dit keer voor de volgende Tapas: Pil-Pil (gamba’s) met champignons, Albondigas, Patatas Brava’s, Calamares, Groene asperges met zalm, tortilla en stokbrood met Alioli. Voor Fay kipnuggets met friet. Na ons vol gegeten te hebben moesten we vertrekken richting verhuurbedrijf en vliegveld.

Om 19:00 uur vertrokken we weer richting Eindhoven met Transavia. Na een klein uurtje rijden waren we alweer in Malaga. Eerst nog even onze huurauto voltanken en 100 meter verder was het verhuurbedrijf. We hadden tijd genoeg, want alles was vlot verlopen. Door het verhuurbedrijf zijn we naar het vliegveld gebracht wat maar 5 minuten rijden was.

De auto hadden we via Sunnycars geregeld. Bij sunnycars heb ik al diverse malen geboekt. Hier boek je een auto met alle verzekeringen erbij. Je komt nooit op vakantie voor verrassingen te staan. Ook heb je geen eigen risico. We hadden deze keer een auto geboekt waarbij je ook geen borg of creditcard hoeft te geven. Bij het ophalen van de auto konden we kiezen uit een audi A3 diesel automaat of een Mercedes B automaat. We hadden gekozen voor de audi. Een behoorlijk nieuwe auto met veel ruimte waar we 4 dagen met plezier in gereden hebben. Na alleen een handtekening te hebben gezet voor ontvangst, was het inleveren al even gemakkelijk. Auto werd een beetje nagekeken, kilometerstand genoteerd en we konden het busje al in die ons naar het vliegveld bracht.

In plaats van 2 uur van te voren waren we er al 3 uur voor vertrek, dus nog even (Nicole) een kop koffie gedronken, en voor dat we het wisten konden we al naar de balie voor de koffers af te geven. Omdat we graag op de eerste rij zitten, hebben we van de mogelijkheid gebruik gemaakt om een upgrade te pakken. dus i.p.v. rij 4, zaten we nu op rij 1. ( 24 euro extra ) Voor fay ( voor ons natuurlijk ook ) was dit toch wat fijner, zo zou ze niemand voor haar tot last zijn, en kon ze onderweg nog even gaan staan.

Het vliegtuig vertrok iets eerder als gepland en zou ook eerder landen in Eindhoven als de geplande 22:00 uur. Fay heeft zich prima vermaakt onderweg met haar Tabloid, en ik heb nog eventjes mijn ogen dicht kunnen doen. Na het landen hebben we wel heel lang op onze koffers moeten wachten. Na eindelijk de koffers te hebben was het nog een stukje lopen in de kou. We waren met 23,5 graden opgestegen en met 1 graad uitgestapt, dus was wel een temperatuur schok. Het Valid parking wat ik gereserveerd had, was niet echt een valide parking. We moesten toch een eindje lopen, maar het was in ieder geval dichter bij als de parkeergarage. Ik persoonlijk zal niet meer voor valide parking in Eindhoven kiezen. Op Schiphol daarentegen is het wel mijn favoriete ding.

Home

Om een paar minuten over 11 s’avonds waren we dan eindelijk thuis, Jackelien stond ons ook op te wachten. Na Nicole en Fay  met hun koffers afgezet te hebben, ging ik naar de hondjes en Jackelien nog even verder Carnaval vieren.

Uiteindelijk een leuke en gezellige korte vakantie gehad. Veel eerste indrukken opgedaan van een voor mij toch onbekend gebied van de Costa del sol. Nu mijn eigen weer afvragen waar ik naar toe zal gaan met carnaval 2019.